28 november 2011

Sköna måndag

Då var det måndag igen, men för en gångs skull så har den varit riktigt bra hittills. B har fått vara ledig hela dagen fram tills eftermiddagen (borta hela kvällen), vi hann med en powernap tillsammans i soffan på förmiddagen, Min Vän A har varit hit på en kopp glögg och mina demolerade pepparkakor och jag har fixat till lite Rocky Road som står i kylskåpet och väntar.


Ända som är lite mindre bra är att blodtrycket stigit lite så jag fick med mig en superhot blodtrycksmätare hem (förstärker pensionärskänslan lite till förutom det här med att inte slippa och vända sig i sängen). Så nu ska jag mäta några gånger om dagen fram tills torsdagen då vi åker till VCS.


Nu står här en liten avlång corgi med närhetsbehov och muttrar nedanför soffan så vi ska ha en kramstund nu när husse är borta.



Ibland behöver man vara nära



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar