21 november 2011

När man har en kväll för sig själv

Här vankas risgrynsgröt!



Sitter nytränad och nyduschad i soffan under en massa filtar och väntar på att gröten ska bli färdig. Jag är för lat för att koka den (hatar att stå och röra) så det blir ugnsgröt idag. Precis lika gott!


Tänkte passa på och visa sängen som står så fint i Skruttens rum. Resten av rummet är ännu inte färdigt, det har blivit använt som massagemottagning/arbetsrum så det finns fortfarande en massa papper och saker att reda upp innan allt är klart men jag borde nog hinna det ännu. Sängen har alltså min farmor haft när hon var liten så ny är den inte, och det fanns x-antal lager färg på den när jag började slipa och måla den. Tre och ett halvt lager med vit färg fick jag smeta på den innan det täckte den otroliga mintgröna färgen min mamma målade den med 1989. Men vit blev den. Thank god.





Det syns väl inte att Skruttens mamma tycker om stjärnor?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar