2 december 2014

Ut å slirar

Hemmamamma? What is dat?

Svävar mellan hem och stad var och varannan dag these days. Idag är det Vasa som föräras min osminkade nuna. Kuvert, fönsterbrädor och Hello Kitty-väska står på lappen.

Dagens facepalm går till .... MIG SJÄLV!
Parkerade på "min" plats där jag parkerat sedan jag fick körkort och skulle peta in pengar i automaten. Konstaterade att jag bara har kort med mig idag och läste samtidigt en lapp på automaten där det stod att det nu är 2010-talet och man kan ladda ner en app. Jahapp, tänkte jag, och laddade ner easypark-appen. När jag matat in alla uppgifter och skulle gå vidare till betalning så ger appen mig endast kortalternativ.
Men sini - ja e gambämåodo ja å HAR BARA BANKKORT.
Råkli.

Stegade moloket och med förfrusna händer i väg till närmaste butik,  köpte ett tårtljus (haha) och när jag ska betala kikar jag ner i plånboken och ser ...

... MYNT! Så in i Kokkola till mynt!

Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar