7 december 2014

Lucka 7: Ett inlägg om något du är helt och håller beroende av i vardagen

Hehe. Ja, hörni. Nu ska ni få höra.

Under min tid som mammaledig, nu alltså inne på sjätte månaden sedan start i maj, har jag utvecklat ett litet beroende. "Dricker hon?", tänker ni kanske. Nej bevare mig väl, sämre alkoholist finns inte. "Men har hon börjat spela då?", funderar ni. Nej, noll hjärnceller kvar för den aktiviteten. "Men shoppar hon upp alla pengar då?", undrar ni. Nej, too broke for that. Nej, mitt beroende ser ut så här:





Alltså vädret! Har jag inte stenkoll blir jag galen! Foreca-appen (och typ tio andra) är min bästa vän nowadays. Jag MÅSTE veta hur vädret ser ut inkommande vecka, annars .. annars .. faller himlen ner! Eller nåt. Det första jag gör när jag vaknar är ... kollar vädret. Det sista jag gör innan jag somnar är ... kollar vädret och temperaturen ute. Fråga mig när som helst - jag har stenkoll på hur vädret ska bli några dagar framöver. Skulle jag mot förmodan missa en uppdatering eller vändning  i vädret så blir jag knäpp. Då har jag ju missat allting! Hur ska jag då veta när vi kan gå ut/hur mycket kläder vi behöver ha/om jag måste...

Okej.
Jag behöver hjälp.
#anonymaväderholics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar