10 december 2014

To make friends

Alltså vet ni, inom loppet av två veckor så har vi (jag och flickorna) fått hela två nya bekantskaper! Eller nya och nya, vi har vetat att personerna existerat och haft att göra med dem i viss mån vid olika tillfällen, men nya i bemärkelsen vi-har-inte-umgåtts-tidigare!

Först var det ju Sandra och barnen som var hit på (goo-)kaffe och pratade löst en eftermiddag. Var har ni varit hela tiden, liksom? Jag har läst bloggen lääääänge, vi har babyrytmikat tillsammans och innan de flyttade till Gula Huset var också vi spekulanter på det (varsågod för hemmet, by the way). 

Sen var jag och brudarna körande ut till en av småbyarna här ute i ingenstans för att hälsa på T och hennes brudar. Och där funderade jag också varför vi inte gjort det tidigare? Vi babysimmade till och med när de äldre flickorna var minipluttar men nej - nu tre år senare får vi tummen ur och har världens playdate. 

Vet inte riktigt vart jag ville komma med det här. Bara att jag är nöjd och glad (eller grumpy face är nog fortfarande på, låt er inte luras av den glada tonen i inlägget). Det är roligt med nya vänner. Och många vänner. Och nära vänner. Trodde inte, när jag flyttade hit för snart 7 år sedan, att jag skulle få så många goda vänner här. Proved you wrong, 2007-Emmi!



1 kommentar:

  1. Jee!! Ja sko säg he sama... vann ha ni vari i heila mett liiv?! :´D

    SvaraRadera