4 december 2014

"Personen du har ringt är lite upptagen just nu"

Busy busy week här som vanligt.
Gruvar mig för den dagen det är dags att börja jobba, när ska jag ha tid med det?

Nåh, hur har ni det då? Bra? Hm? Här har jag just inlett operation Få Bebisen Att Sova På Nätterna Och Äta På Dagen. Återkommer senare med resultat. Jag hyser inga stora förhoppningar om att få tillräckligt med sömn i natt, men som ni läste i förra inlägget så what I way goes. Storasyster är inkvarterad hos mommo så länge, det räcker att ha en (troligtvis) skrikande unge i gången, vi behöver ju inte vara vakna allihop.

Annars då? Jo, tack bra. 


I onsdags hade vi 3/4 av den här familjen på besök. Det var ju en hit! Varför har vi inte gjort det tidigare då, kan jag fråga mig?


Två barn lekte, två barn fyllde blöjor och spytrasor och två mammor pratade. 
Och pratade. Och pratade.
Win win win!


Det är roligt när man träffar någon första gången och märker att man a) har mycket gemensamt och b) pratar som om man alltid känt varandra. 
Sen fick Sandra 10 poäng för att hon gillade mitt kaffe. Det var första gången någon sagt så.
Jag är mer van med den här reaktionen:



Nej vet du, det här gör vi nog fler gånger!


3 kommentarer:

  1. Ja he jör vi!! Å snälla, kan vi int ha sånde snygga balettkjolar tå å å shake loss riktigt ordentligt me fuldans (ja no sko ja jo ha behöva hande smileyn som skrattar så tåran sprutar...) :D å gookaffi!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med er operation! Inget vidare med sömnbrist! Här finns också sådan i överflöd, och om någon vecka ska vi försöka få bukt med den på allvar. Igen.

    SvaraRadera
  3. Låter ju som en mycket lyckad dag! :D

    SvaraRadera