5 december 2011

Ibland borde man bara stanna under täcket

For en sväng till Vasa på ärenden idag. Hade tyvärr inte turen på min sida (får väl skylla mig själv, är ju egentligen i tvångsvila):




  • ● Enda dagen jag kör i väg någonstans ensam så kommer det så klart snö och är minusgrader = saltat på riksåttan

  • ● Pisspojksvätskan slut, självklart

  • ● Glashalt inne i stan + ingenting att tvätta rutan med = ser absolut ingenting vart jag kör - KISSNÖDIG

  • ● Trodde att de flesta jobbade ännu, men tydligen var hela Österbotten samtidigt i Vasa

  • ● Inga parkeringsplatser = får parkera 1 km bort från centrum (have I mentioned that I'm a bit pregnant?)

  • ● Svettig redan innan jag kommer fram till Rewell Center

  • ● Börjar med ärende till banken, tydligen är det där alla Österbottningar finns för där väntar jag 50 minuter - KISSNÖDIG

  • ● Slipper äntligen från banken och är på jakt efter en WC = får stå 20 minuter i kö - ÄNNU MER KISSNÖDIG

  • ● Slipper äntligen in på WC, men självklart så finns det ju inget handfat (bara lite lim kvar där det har suttit)

  • ● Inte kissnödig längre, men allting har tagit så länge så nu är jag hungrig

  • ● Det är tydligen alla Österbottningar från banken också för här finns inga lediga platser någonstans, jo vänta - EN stol ledig på Görans konditori bredvid en sur finsk gammal gubbe (obs, längst in i hörnet)

  • ● Försöker pressa in mig längst in i hörnet - vågar inte ta av mig jackan för jag är ju som sagt en smula svettig

  • ● Sura gubben ser ännu surare ut när han lägger märke till mina väldoftande sneakers

  • ● Äntligen färdig, försöker gå runt i lite butiker men visst sjutton är alla de där Österbottningarna från banken samtidigt i samma butik = eventuella kassaköer tar minst 15 minuter/ställe

  • ● Efter en timme ger min 37+4-veckorskropp upp och jag börjar bege mig mot bilen

  • ● Ännu mer halt nu än när jag kom = min vänstra framfog blir ledsen och tvingar mig gå myrsteg

  • ● Dimper helt slut ner i förarsätet och tror mig mittiallt ha lite flyt - en 2-euro på golvet!

  • ● Får inte upp 2-euron från golvet, har en stor boll i vägen, svär och startar bilen

  • ● Suckar av lättnad när jag äntligen slipper ut ur stan, drömmer om en varm dusch och lite mat

  • ● Just det ja, ingen pisspojksvätska


 

Men ja ä inte bitter.


1 kommentar: