24 november 2014

EFIT - ett foto i timmen en vanlig måndag

Varsågoda! 
En inblick i en rätt normal (och ganska tråkig dag) för oss.


8:30 - väckning efter en "normal" natt för oss.
 Lite spring mellan sängarna och hungrig bebis.


9:30 - frukost med chefen efter alla morgonen bestyr.


10:30 - operation söva bebis i systervagnen.


11:30 - dagens lunch intages halvliggande då ryggen inte höll längre än så här.
 Tuttflaskan är inte min.


12:30 - fortfarande vågrät. 
Googlar "rygg till salu" på Findit. 
Ingen framgång.


13:30 - har matat de som ska matas för fjärde gången idag och återupptar operation julkort som avbröts mitt i igår.


14:30 - dagens andra dejt med kaffekokaren.
 Håller tummarna för att jag ska hinna dricka mitt kaffe innan f*nstyget stänger av sig. 
Igen.


15:30 - tummarna hjälpte inte. 
Intar en äppelsmoothie, mandariner och en halvkall kaffekopp.


16:30 - hör på julmusik och inser att jag glömt vart jag lagt julpyntet förra året. 
Lägger det på komihåglistan på plats 831.


17:30 - skickade sambo och dotter till hvc på spira och myser ensam med det här lilla fåret.


18:30 - flyr kaoset en stund där hemma och tar en promenad ihopp om att det ska hjälpa ryggen lite.
 Det regnar. 
Så klart.


19:30 - vågrätt igen. 
Mandarinorgie nr 2.



20:30 - nattningsproceduren fas 1 avslutad.
 Fas 2 fortsätter om ca 30 min då lillasyster vaknar igen förpåfyllning.
Och så håller vi på då tills vi blir väckta av storasyster i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar