26 november 2014

"Ont, det gör ont.."

Aaaaah.
Äntligen kväll.

Ensam med barnen idag och i morgon. Sammanföll denna gång med sjuk rygg och trotsigt barn.
Ingen bra kombo.
Så nu ligger jag bredvid lillasyster (som snart vaknar för mer mat) och överväger värkmedicin för att klara morgondagen.

Jag äter aldrig värkmedicin.
Inte ens när jag föder barn.

Med det menar jag absolut inte att jag på något sätt skulle ha belönats med högre smärttröskel, tvärtom tycker jag att jag är ganska bra på att klaga över diverse krämpor. Jag är bara dålig på att göra något åt att jag har ont. Men nu efter 3,5 år av ryggvärk börjar gränsen vara nådd. Jag har fått kämpa idag för att orka stå eller sitta, och tid att ligga ner finns inte. Så nu får jag nog snällt gå och gräva i skåpet.

Men men: lite profram har vi haft idag i alla fall:


Igår möblerade jag om. Igen.


Och inledde hyacintsäsongen.


Och kvistsäsongen.


Idag åt jag gröt. Det var gott.


Och lillasyster blev 6 månader.


Storasyster målade med vattenfärger i exakt 45 sekunder.
Det är allt vad hon suttit stilla idag.


Bongade kinder med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar