30 mars 2015

Inredningsmåndag


Igår sydde jag ju lite nya gardiner och har man nya gardiner måste man ju självklart möblera om så att de passar in. Absolut inte tvärtom.


En som också gillar att inreda.



Det här blev färgerna nu en stund fram över: turkos och grön.
De som känner mig drar efter andan nu och frustar ut kaffet/saften/valfri dryck över bordet;
jag är inte vanligtvis så här färgstark.

Råkade nu bara köpa ett turkost tyg och så råkade dessa två Iittalaskålar finnas i min ägo.
Det funkade ju det också.


Två sekunder innan det här fotot togs hoppade en treåring bungyjump ner från en pall i soffan.
Jag har dessutom tydligen uppfostrat en riktig tonåring:

- "Ja ha ju faktiskt städa Hayley, kan du int va liti försikti?"
- "Ööh. Not."


"Ja puffal kudden mamma."
Inredningsreportaget är komplett med färggrann spelande leksak under bordet och femtiotusen teckningar på kylskåpet.



Jaha, det var den måndagen. I morgon lämnar jag brudarna hemma i faderns ägor och beger mig till Kokkelby för sista klänningsprovningen! IIIIK!

1 kommentar:

  1. Vill tipsa om en bra bok om kolik!

    http://www.bokus.com/bok/9789187576287/hjalp-mtt-barn-har-kolik/

    SvaraRadera