29 mars 2015

10 månader


Lillasyster var på 10-månaderskoll till rådgivningen i onsdags. Hon hade gått ner i vikt (!) sedan 8-månaderskollen så vi måste in en gång före ett år ännu. Har hittills aldrig varit med om att ett av mina barn gått ner i vikt så det var en ny upplevelse. Redan från BB-tiden har de växt i fin takt och eftersom de har rätt långa föräldrar (jag är 170 cm och Benny 193 cm) så är de också ganska långa för sin ålder, men den trenden bröt Holly nu.



Jag brukar jämföra systrarnas kort bara för min egen skull, mest för att veta vilka klädstorlekar jag ska plocka fram. Hittills har de varit nästan exakt på grammet och centimetern men nu hängde inte lillasyster med som sagt. Å andra sidan har hon ju varit sjuk rätt länge och börjat krypa sedan 8-månaderskollen så jag är inte så orolig, men hon är också under utredning för allergi så det kan ju också ha ett samband. 

Allergitestet vi tog visade ingenting men hon har fortsättningsvis symtom som liknar de som Hayley hade: utslag över bålen, spyr efter att hon druckit mjölk och lite magproblem. Nu testar vi en annan ersättningssort för att se om det hjälper men hittills ser det inte ut så.

Så - bara att fortsätta och se om det ändrar alltså!
OBS OBS OBS! Igår steg hon upp och stod själv första gången och idag har hon börjat peka på saker och säga "tää"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar