29 mars 2015

Huhhu

Huh. Måndag i morgon.
Sitter som en våt fläck i en fåtölj i vardagsrummet och undrar vem av oss som hade mest spunk idag.

Storasyster sov hos mommo igår och började spy. När jag hörde det via telefonen fick jag total ångest och kände mig också sjuk (spyfobi modell extrem). Sen har lillasyster varit gnällig ett par dagar och sov som en kratta. När hon äntligen for ut i vagnen på en powernap for Benny på jobb så då försökte jag bröllopspyssla lite och fick faktiskt färdigt både vimplar och namnlappar. När lillasyster vaknade vägrade hon golvet/famnen/att vara tyst och när storasyster kom hem så gick de båda efter oss och vrålade. Efter maten satte jag mig vid symaskinen och lyckades få ihop tre par gardiner (varsin åt flickorna och en till köket) och ett par kuddöverdrag. Samtidigt höll min kära sambo på att gå bananas när han hade en flicka i var hand som drog honom åt olika håll och skrek honom i örat. Mellan matlagning, städning och diverse toalettbestyr har den här dagen gått åt till att påminna om handhygien och pussförbud. 

När jag satte ner mig hade jag stora planer på att rensa datorn och eventuellt få färdigt bröllopsprogrammen.
Vid närmare eftertanke känns det som om Modern Family och några frusna vindruvor är en
bättre idé. Och en hand i ett rufsigt hår på en älskad.

Hayley 9 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar