30 januari 2012

Vårkänslor

De som känner mig vet att jag älskar julen och brukar börja med lussebullar redan i augusti, önskelistan brukar vara färdigskriven dagen efter min födelsedag (fyller 17 juni, har turen att fylla med nästan exakt ett halvår emellan födis och julafton = lika länge emellan födispresenter och julklappar), bilstereon brukar skråla med julmusik med start i oktober och på julafton är jag lika exalterad fortfarande som jag var för 20 år sedan.


Det här gäller varje år. Förutom i år.


För i år hade jag någonting annat som upptog majoriteten av min hjärnkapacitet. Nämligen bebis. Och när bebis väl ville komma ut så var ju julen i princip över. Så i år uteblev all julstämning, vilket i sin tur har resulterat i att min hjärna helt hoppat över månaderna nov-januari och i stället har fått för sig att nu är det vår.


Det här blir ju liksom lite problematiskt när utemätaren visar -20. Jag skulle ju vilja klä på mig ballerinas och trenchcoat, inte UGGs och Didrikssonjacka. Missförstå mig inte - jag är vinterälskare nr 1. Jag älskar kyla. Men det är inte värmen jag vill ha, utan:



Det här (Simplicity)



Och det här (H&M)



Och det här (Trädgårdsflow)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar