5 januari 2012

Dagen då jag gick ner 15 kg

Vi trodde att jag skulle vara gravid för evigt, men torsdagsnatten den 22:a december (39+0) vaknade jag av att jag höll på att kissa ner mig. Det var bara det att jag varit uppe 10 minuter tidigare för att kissa. När jag försökte väcka Benny så att han skulle hämta papper förstod jag vad som hände - vattnet gick! Och på tvättäkta Hollywood-sätt också, med ett knak.


En yrvaken Benny ringde till BB där dom sa att vi kan komma dit direkt. Vi yrade runt i en timme innan vi kom oss i väg (av någon anledning hade vi total blackout båda två och det enda vi kom ihåg att packa var trosor och en Trip).


På BB hann vi vara i 12 timmar innan några riktiga värkar kom igång, men klockan 18 på torsdagskvällen började det och 7 timmar och 23 minuter senare (39+1) så fick vi se henne - vår lilla Hayley, 49 cm och 3195 g.




Hayley 23.12.2011 kl 01.23 <3


Så kom den dagen då jag gick ner 15 kg.


11 kommentarer:

  1. Saknar dofteffekten i datorn. Ljuvligaste doften jag vet är en liten babys doft, då man får snusa mot babyns små hårfjun, det finns bara inget bättre! Söt, ljuv liten prinsessa!

    SvaraRadera
  2. Grattis. Vilken söt liten tjej och vilket annorlunda namn. :)

    SvaraRadera
  3. Det var en bantningskur som heter duga! Men va söööööt hon e!

    SvaraRadera
  4. OOOOH om de ännu fanns en knapp på datorn så man kunde få inandas doften av en söt liten babys små hårfjun, den doften kan man inte köpa på burk.

    SvaraRadera
  5. Hoppsan det blev 2 ggr. Första inlägget trodde jag att inte skulle ha kommit fram och NU huxflux finns det där:) så kan det gå.

    SvaraRadera
  6. emeliewilhelmina6 januari 2012 kl. 11:36

    Hehe, ja, det är nog en speciell doft!

    SvaraRadera
  7. emeliewilhelmina6 januari 2012 kl. 11:39

    Tack ska du ha Sara! :)

    SvaraRadera
  8. emeliewilhelmina6 januari 2012 kl. 11:39

    Tack ska du ha! :) Far i huset hade beställt en Hayley å det fick han också ;)

    SvaraRadera
  9. Grattis! Va roligt! Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  10. emeliewilhelmina8 januari 2012 kl. 22:38

    Tack ska du ha! :)

    SvaraRadera