17 januari 2012

Vårkänslor

Efter ett förtvivlat försök att sova samtidigt som damen gav jag just upp och använde kvalitetstiden till att göra en sallad i stället, det hände sist förra året. Det blir nog en sväng ut sedan också, satt inne hela dagen igår så hjärnan känns ganska potatismos.


Julstämningen uteblev helt och hållet i år (eller i fjol) men det resulterade tydligen i att vårkänslorna kom nu redan i januari! Jag brukar inte bry mig desto mer i våren annat än att en tulpanbukett brukar stå på bordet (jag byter inga gardiner t.ex.) men nu gör jag ingenting annat än googlar kuddar och tavlor och renhorn och önskar att nya huset skulle vara färdigt redan för till den här tändsticksasken köper jag ingenting nytt. Men än så länge finns där inga väggar så jag får nog fortsätta googla.


På Ikea finns det mycket fint:



Matta, Flokati



Gardiner, Merete



Dyna, Benzy Land



Lampa, Torna



Divan, Kivik



Tavla, Olunda



1 kommentar: