27 februari 2015

Dresscode

Pappa och storasyster  gick i bastun och kvar lämnade jag med den här korven. Det är typ en hundradels sekund mellan bilderna  så då fattar ni tempot. Vi chillar inte så mycket hos oss.

Jag drog nitlotten i kväll och får äran att bege mig till butiken ännu i kväll. För er som bor i stan är väl detta inte ett problem, men för oss som bor ute i periferin* så betyder det 15 min i bil längs dålig väg - 15 min inne i butiken - 15 min tillbaka i bil längs dålig väg. Sen hör det ju också till det faktum att man måste hoppa ur "hejjaggårbarahemma"-outfitten och faktiskt klä på sig! Typ jeans, ren tröja och bh och sånt onödigt! Kanske hela skor också. Crocs får man väl inte gå med i stan.

*jag är ju faktiskt född i stan så helt bondlurk är jag väl inte. Beror på vem du frågar.

1 kommentar: