14 september 2012

Världens mest onödiga inlägg

Inspirerad av Taikuri  och utan desto större mirakel att utföra idag så blev det en sån här.

1. Vad heter du?
Emelie Kevin
2. Vad kallas du för?
Oftast Emmi, i något svagt ögonblick i högstadiet kallades jag Astrid och Emsibemsi Lingonsylt..
3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Emmi, tack.
4. Vad gör du just nu?
Försöker äta frukost medan en hungrig bebis sitter och vill göra det samma.
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Gå ut i höstvädret och kika in i huset. Igen. Och igen. Och igen.
6. Vad har du på dig?
Hmm, nattlinne. Med stjärnor på..
7. Vad har du gjort idag?
Inte så mycket hittills, vaknat av högljudda diskussioner i rummet bredvid, troligtvis en dialog med tårna.
8. Vad var det roligaste med din dag?
Läs ovan.
9. Vad var det tråkigaste med din dag?
När jag insåg att jag faktiskt måste stiga upp också, inte bara ligga och lyssna på henne.
10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
9-timmars natt, frukost på sängen, snäll bebis hela dagen (alltså inget skrik och inga kakkablöjor), god middag och sedan att få somna hand i hand i nya huset.
11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Doftljus från Ikea och ett regnigt fönster.
12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Väldigt mycket höger.
13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Någonting man inte vill vara.
14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du?
Höst, eller vinter. Nej, vinter. Vinter!
Varför?
Det är så skönt att få frysa lite, jag älskar snö och på vintern är det jul!
15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc?
Jul! Jul! Jul! Men jag vet inte om jag vill fira den på BB flera gånger.
16. Beskriv den perfekta outfiten.
Lite Odd Molly gör varje outfit perfekt.
17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
För korta tröjor!
18. På tal om mode, din favoritbutik?
Så där lokalt Säde och Seven Roses.
19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Min Odd Molly-vinterjacka. Otroligt skön.
20. Favoritplagg som du haft på dig hittills i ditt liv?
Samma som ovan.
22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Om det står mellan svenskar och utlänningar så räknas då tydligen sambon till utlänning. Så utlänning!
23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Alltså är det jag som ska ha egenskapen eller vill jag ha en man med egenskapen? Jag vill inte ha mörk röst. Men gärna en man med humor!
24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Utstått en förlossning med mig.
25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Utstått samma förlossning. Dock lite mer involverad än han.
26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år i morgon.
Skulle inte direkt tacka nej till den här.
27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Har nu inte någon speciellt som förföljer mig, men tycker det är onödigt med saker man inte har nytta av. Som porslinsfigurer.
28. Cola eller fanta?
Usch, avskyr limsa.
29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad!
30. Sallad eller McDonalds?
Sallad alla gånger, avskyr skräpmat också.
31. Myskväll eller utekväll?
Hemmamys!
32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek.
33. Pengar eller kärlek?
Kärlek. Och en lottovinst.
34. Tåg/buss eller bil?
Racerbilen!
35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen så klart.
36. Tv eller dator?
Dator.
37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Uff, ingen av dem. Är mer serie-holic, en bra serie botar allt!
38. Roligaste fyllehistoria?
Haha, har faktiskt ingen sån. Men kan berätta tonvis med historier om andra...
39. Pinsammaste fyllehistoria?
Samma som ovan!
40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Dom vet nog vem dom är <3
41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Att jag eller någon annan ska bli sjuk, smärta, spindlar (!!), mörker m.m.
43. Dra ett skämt?
Haha, här skulle älgvitsarna utan poäng platsa perfekt, men då riskerar jag att ingen någonsin tar mig på allvar igen så jag låter bli.
44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Att äntligen bli färdig.
45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Oj oj, tror inte att jag faceplantat, men eftersom jag inte minns finns det ju en risk..
46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Orkat läsa lite mer.
47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Se Hayley växa upp.
48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Städa, kolla vitvaror, byta bilbarnstol.
49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Haha, jag är pinsamt nog typ den enda tjejen som kan båda Ace Ventura-filmerna utantill (och ser dem typ en gång i månaden). Favoritscener är nog den här och den här
50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Har fått en insändare publicerad om skolmaten i lokaltidningen för något år sedan.
2. Hatar tuijor, tallar och andra barrväxter. Hatar!
3. Skulle kunna leva på enbart ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar