26 september 2012

Golvmattan (eller ett rop på hjälp)

Nu, bästa damer och herrar, är jag officiellt i behov av er hjälp!
Här nedan ser ni en samling golvmattor. En av dom KAN få flytta hem till oss, allt beror på er.

Jag behöver nämligen er hjälp, för nu har jag fastnat i golvmattsdjungeln. Tyvärr är jag begåvad med en sambo som inte bara är totalt ointresserad av allt vad som heter inredning, han är också färgblind. Ingen vidare hjälp alltså. Därför lägger jag nu över det här i era händer! Snällt va?

Golvmattorna är från Tarkett och från början hade jag en favorit. Eller vi hade en favorit. Men efter att ha fått med en provbit hem är vi inte så säkra på att det är en favorit längre. Jag tänker inte säga vilken av mattorna det är, utan nu ska ni kika på dem ordentligt och fundera vilken av dem som skulle passa hos oss.

Nummer 2 och 5 är samma matta men i olika färger, likaså är 3 och 6. De sistnämnda är också s.k. Long Plank, de ser alltså ut som långa plankor medan de andra ser ut som att de är skarvade i mindre bitar. Ikeakommoden i ek är där för att ha en färgskala att jämföra med (den kommer i vårt badrum alltså). Tapeten från Sandbergs är också för att hjälpa till med färgskalan (den kommer att finnas i vårt sovrum).


Så, inga svåra saker
Sätt i gång nu och hjälp mig komma fram till en lösning!

I need you!

10 kommentarer:

  1. om färgen på bilderna någorlunda stämmer överens med verkligheten skulle jag utan tvekan ta nummer 6! :)

    Lycka till!

    Maria (Nyman)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående, utan tvekan nummer 6! :)

    SvaraRadera
  3. 1:an liknar vår matta, vad heter han sorten? Vi har nog mattbitar kvar om det är samma så får ni ta och pröv.. 6:an tycker jag ser ut att pass bäst med bänkskivon i köket. Jag var å kika ti byggi ert med jenny igår men do var inte hemma ;) / Sara

    SvaraRadera
  4. Tycker om både 2:an å 6:an. Men tror att 6:an skulle passa riktigt bra (å bättre) i ert hem.

    SvaraRadera
  5. jag tycker ettan oxå är bra! men till ikeamöbeln skulle väl sexan passa bättre....till tapeten skulle femman passa. Jamen då så, då vet du! ;)

    SvaraRadera
  6. Själv är jag kär i 2 och 5, den kommer troligtvis i vårt hus.

    SvaraRadera
  7. Definitivt nummer 2. Inget snack om den saken. Förresten, här i huset är det samma sak då något ska väljas. Han varken bryr sej eller tittar ordentligt. Och precis som din sambo är A färgblind.

    SvaraRadera
  8. Hm, det var svårt! Så där vid första anblicken gillar jag 1:an bäst, men det är förstås viktigast att se vilken som passar bäst in färgmässigt. Jag gillar långa plankor bättre än korta "stumpar" :-) Lycka till med valet!

    SvaraRadera