17 september 2012

Supermüslin


Följande mening kan vara det som får min mamma att sätta kvällssmörgåsen i halsen, 
men det finns ingenting som är roligare än att vara i köket.

Ännu roligare skulle det förstås vara om jag skulle få gå lös i nya köket. Men stugan duger som substitut och igår fick jag till både hemlagad müsli och eget bröd. Jag har slutat köpa butiksbröd, hur många gånger de än skriver på påsarna att de är utan tillsatser, inget socker och inga konstigheter så kan jag aldrig tro att de är bättre än hembakat bröd. Då vet jag vad jag stoppar i mig.

 Så till müslin. Köpisvarianten innehåller också en massa skit (bokstavligen) men här är lösningen på problemet: min supermüsli. Den här müslin går att variera i all oändlighet. Jag tänkte att jag skulle vara snäll och dela med mig av mitt recept, feel free att använda det hur ni vill bara ni njuter när ni äter. Lova mig det!



2 kommentarer: