13 oktober 2015

He snorot

I lördags hade Hayley beställt en heldag med mamma och pappa - utan lillasyster. Det sista var mycket viktigt att poängtera. Efter en jättestressig början på hösten tyckte vi att hon nog behövde det också så vi drog till Vasa alla tre. Först for vi till simhallen (tummen upp för den!) och efteråt var vi på mat till Amarillo med Hayleys moffa som råkade vara i Österbotten samtidigt.

Hayley var helt i extas men började plötsligt klaga på ont i halsen. Två sekunder senare fick jag ont i halsen. Sen började näsan rinna. Innan vi var hemma på kvällen hade jag stegring och en långt utvecklad förkylning. När jag och Hayley steg upp på söndagen var vi helt däckade båda två. Hon med stegring och jag med feber.

Måndag morgon - oförändrat. Med små ögon kikade jag på arbetsschemat och konstaterade att jovisst, jag börjar kl 14 idag. For på jobb, kunde ingenting, knaprade panadol för att överleva till kl 20. Kom hem (efter lite yrt körsätt), däckade och låg i feberfrossa halva natten.

Nu har jag återuppstått utan feber tack och lov, men med två andra snortanter i famnen i stället. Här lär vi sitta hela dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar