25 oktober 2015

Den soligaste staden

  
I lördags var jag en vända till min gamla hemstad - Vasa.
Jag har bott snart åtta år här i Munsala och tycker fortfarande att Vasa är "stan".
Någon Vasadialekt finns det inga spår av längre, det finns mest en form av blandad Munsala- och Vörådialekt med influenser av vanlig högsvenska. 
Och om jag är för länge nere i södra Finland börjar jag prata Hangödialekt.

Det kan hända att det här är den finaste höststaden, har ni sett löven?


Förutom att jag hade kaffe (duh) på agendan så var det konsertkläder till torsdagen jag var på jakt efter. Klädkoden var svart klänning och vet ni - jag äger ingen svart klänning! Har ni hört!? Så fy skäms på mig. Nu är det åtgärdat, jag hittade till och med två stycken svarta i olika stilar så nu är jag laddad och redo. Jag köpte till och med strumpbyxor...! Fatta allvaret.

Det här var den ena, fast svart då så klart, den andra hittar jag inte. 
Båda från H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar