17 november 2012

Intervju med Hayley


Hej på dig, Hayley! Varför har vi sett dig i bloggen så lite på sistone? 
- Jag har så bråttom nu för tiden så jag hinner inte fastna på bild, tyvärr. Mamma tänkte investera i en bättre kamera för att ändra på den saken. Nu just är jag på väg för att kolla att tvättmaskinen funkar, så jag har lite bråttom.

Jag tar några snabba frågor. Du blir 11 månader nästa fredag, hur tänker du fira?
- Jag tänkte väcka mamma och pappa där kring halv 8 genom att banka i väggen att "nu får ni nog faktiskt ta och stiga upp, slashasar". Kanske slänga in ett och annat "MA-MA PA-PA HEJ HEJ" också, jag har inte bestämt mig ännu. Eventuellt tänkte jag mysa till det lite på kvällen med ett hundben och gårdagens tidning.

Jasså, du gillar det här med läsning?
- Jo, det har blivit lite av min grej det här med att läsa. Helst läser jag dagens tidning innan någon annan hinner ta den, men det går också med "Lantliv" eller "Fitness Magazine". Om det riktigt kniper kan jag ta någon av mina egna böcker men då ska det nog krisa på tidningsfronten.

Vad har du för andra fritidsintressen?
- Ja, förutom att läsa så tycker jag om att se på TV. Jag gillar program som "Doc McStuffins" och "Mouk". MTV går också. Simning är ett av mina största intressen! Jag håller på att ta dykcertifikat. Sen gillar jag att vara i köket mycket, jag brukar hjälpa mamma att laga mat. 

Jag har hört rykten om att du skulle ha lärt dig stå själv och att du härefter räcks upp till spisplattorna. Stämmer det här?
- Ingen kommentar.

Kan du berätta lite om hur en dag ser ut hos er?
- Jag brukar vakna mellan 7 och halv 9, då dricker jag en mugg mjölk och äter gröt medan jag ser på morgon-TV. Sedan brukar jag leka en stund innan jag tar en liten tupplur. Efter tuppluren brukar jag luncha med mamma, lax är en stor favorit. Jag dricker själv ur både mugg och flaska. Sedan blir det en lekstund igen innan det är dags för eftermiddagsluren, jag brukar dra en 2-3 timmar i sträck. Till mellis brukar det ofta bli lite grynost, banan eller kvarg. Jag försöker dricka mycket vatten, annars får jag huvudvärk. På kvällen brukar jag jumppa lite innan det blir kvällmat. Jag försöker lägga mig mellan 7 och halv 8, jag har märkt att jag behöver 12-timmarsnätter. Oftast sover jag i ett sträck, men ibland får jag ett sånt sjuttons stort behov av att ställa mig upp i sängen mitt i natten och prata en stund så då gör jag det men jag brukar somna om efter en halvtimme.

Du var till rådgivningstanten för två veckor sedan, vad hade du för mått?
Jag var 77 cm lång och vägde 12 kg. Jag försöker deffa lite inför vintern nu för att inte frysa.

Tack för att du tog dig tid, Hayley, jag ska släppa i väg dig för att kolla in tvättmaskinen nu. Jag tänkte om du bara lite snabbt kan berätta vilka ord som är dina favoriter?
- Mamma, pappa, hej, neeeej, oj oj, tuttu, tääär, tidee, pip pip, tacktack. Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad härligt. :) Tänk att hon snart är ett år, tyckte att det var just hon blev född. :)

    SvaraRadera