15 juni 2012

Bakbloggar

Det kan möjligtvis ha lyst igenom på bloggen att en av mina större passioner är bakning.

"Sött.
Gott.
Mumsigt."

Så nu ska jag tipsa er om de allra bästa bakbloggarna.
Min blogg är ju tyvärr ingen bak- eller matblogg, hur gärna jag än skulle vilja det, men av en orsak som är väldigt självklar: det finns folk som är så otroligt duktiga på det här med att baka, fotografera och göra en historia av ett recept.

Söta Saker är en underbar retroblogg med allt från syrensaft till äkta ostkaka. Hon har också gett ut en kokbok under samma namn (köp! köp! köp!).


Call me Cupcake har jag redan avhandlat i ex-antal blogginlägg, men jag gör det igen. Den här kvinnan är otroligt duktig på tårtor, om ni aldrig haft lust att baka en ordentlig tårta så gå in på hennes blogg eller köp hennes bok (Lomelinos tårtor). Ni kommer garanterat att hitta minst ett recept ni vill prova.


Passion 4 baking är en norsk bakblogg, här hittar ni tårtor, glass, whoopies, macarons, pizza, frostings - och mycket mycket rosa! Värd ett dagligt besök.


Sist men inte minst har vi Sockerrus. Hit söker ni er om ni vill hitta de bästa tårtfyllningarna, de färgrannaste bilderna och - så klart - ett konstant sockerrus.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar