23 januari 2015

Memory lane och ett hej

Den senaste tiden har det trillat in några nya läsare (hej på er!) så jag tänkte vara snäll och presentera mig för de som inte känner mig och bloggen.

Jag är en ganska normal (beror på vem du frågar) 25-årig tvåbarnsmamma - snorpapper i ena handen och surfplattan i den andra. När jag inte torkar näsor eller skyfflar upp lego från golvet så agerar jag kokerska/städerska/montör/sjuksköterska/chaufför/betjänt/narr. Ibland låser jag in mig på toaletten och skriver ett inlägg. Hehe.

Jag har en förkärlek för porslin (speciellt muggar), soffkuddar, barnkläder, tuff träning och musik.

Jag har bloggat sedan jag var gravid med min äldre dotter (2011) för att dokumentera vårt husbygge. 




Före barnen var jag mycket intresserad av inredning. Det är jag fortsättningsvis, men tiden på dygnet har förkortats sedan jag blev mamma. Jag skulle göra vad som helst för att det här skulle vara en rosaskimrande inredningshimmel med vackra redigerade bilder och upp-puffade soffkuddar, men tyvärr blir det mer halvsuddiga telefonbilder på galna barn, sömnbrist-yra inlägg om bröllop och vardag och så kaffe. Mycket kaffe.




Mellan kaffekopparna umgås jag givetvis med de andra som bor här i huset, dvs min blivande man B och våra döttrar Hayley (2011) och Holly (2014). Jag är mammaledig för tillfället på obestämd tid och innan det jobbade jag som massör och instruktör. 

Huset vi bor i har vi själva byggt här på den Österbottniska landsbygden, närmare bestämt Munsala. Vi har ritat själva och låtit en lokal byggfirma bygga element och sedan haft några vänner att färdigställa invändigt. Mer om huset finns under kategorin EW Husbygge. 






Sedan 2011 har vi fått två barn, byggt ett hus och förlovat oss. För att toppa det här planerar vi ett bröllop nu i maj 2015. Vi gillar tydligen inte att vara lediga.








Jag hoppas att ni ska hitta någonting som intresserar här på bloggen. Under året kommer det att dyka upp många bröllopsinlägg, lite småbarnskaos, förhoppningsvis lite inredning (man kan ju faktiskt välja att INTE fota den där klädhögen/fulla diskbänken/sprängda lekrummet) och så lite hemlisar. Men det tar vi en annan gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar