8 februari 2013

Ojojoj

Det här är nog sjukdomarnas sjukdomsvinter.
Har aldrig varit med om något liknande.

Folk faller som furor för antingen förkylning eller magsjuka, på jobbet är det 
både personalen och kunderna som ringer och sjukanmäler sig,
jag kan bara tänka mig hur det ser ut på dagis. Hujedamig.

Här i stugan var jag först ut med en veckas dunderförkylning. Sedan blev Hayley liiite snorig en dag. Nu är det far i 
huset som ligger totalt däckad i allt. Stackaren fick nog alla virus och bakterier på en gång. Honom skickade
 vi i väg "hem" till svärisarna i ett sista desperat försök att inte blir smittade själv.

Så nu ligger jag här i soffan ensam, med bebisdoften fortfarande kvar i näsan
från nattningen (bästa doften ever), en hög med låneböcker bredvid mig och duntäcket uppdraget till hakan.

However -- här är våra senaste två veckor i bilder:


Vi har haft goda vänner på besök (och smyginledde fastlagsbullesäsongen).


Vi (eller mest Hayley) har bekantat sig med bästa leksaken - mr Robotdammsugare.


Vi har läst, läst och läst. Mest Mumin. Sa jag att vi har läst?


Vi har fixat mottagningen färdigt. Eller mest jag.


Och så har vi haft mysiga frukostar tillsammans. 

(Obs: fotot taget fem sekunder innan Hayley slängde mjölkflaskan på datorn, petade grötskeden i 
ögat och sedan försökte ta ett jätteskutt över bordet.)

(Obs 2: datorn höll.)

3 kommentarer:

  1. Ljuvlig färg på väggen!
    Här är det också sjukdomar som avläser varandra på löpande band. Vi hann vara friska i 5 dagar innan nästa flunssa attackerade minstingen. Kan det inte bli sommar snaaaart, tack! :-)

    SvaraRadera
  2. Åj nej. Tråkigt att va sjuk. Vi har faktiskt int så jättestort bortfall av sjuka barn, men man får ju sin dagliga dos bobbor iaf. :)

    SvaraRadera