28 februari 2013

I'm singin' in the ..

Sportlovsvecka här uppe i Österbotten och det tokregnar ute.
Riktigt så det viner kring knutarna och ekar i takplåten.

Eftersom vi har nästan öppet till nock i vardagsrum/kök så var vi lite oroliga att man skulle bli döv när det regnar mot plåttaket, men det är inga problem.
Det är ju bara mysigt att man hör när det regnar, det upplevde vi aldrig i gamla stugan som hade tegeltak.

Så vad gör vi i regnet då?

Två av tre familjemedlemmar sover (och eftersom jag bloggar kan ni kanske gissa vilka), jag ska knäppa på ett avsnitt Friends 
(plöjer igenom alla säsonger för första gången, nu på nr 7) och ta en tekopp till. I morgon blir det lite jobb i form 
av min mammababy-grupp som ska få svettas lite och sedan lite kvalitetstid med två favoritmammor med kids.

P.S. Jag har mer nyheter att visa er här hemma, jag måste bara hitta Hayleys gömställe för kamerasladden först..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar