22 november 2014

"...och så andas vi!"





Sjukstuga.
Igen.

Jag fattar inte.

Vi har varit sjuka typ tre gånger på tre år. Sen kommer lillasyster och nu har de varit sjuka två gånger på en månad. Förra natten var det storssyster som vaknade av förkylning, på morgonen for jag till Seinäjoki och när jag kom hem hade hon 38 graders feber. Följande natt fick lillasyster spunk och har ropat halva natten. De har ju grym tajming för jag är ensam med dem hela helgen. Huippu!

Nåh. Jag har lovat sjuklingen den äldre att vi ska pyssla idag (det märks att hon blivit större. Hon förstår att spela på faktumet att hon är sjuk. "Ååå, ja e så fösyyyld, ja måst ha lite hunajaa.. Ja e så suuuk, ja höver lite maaaaat..."). Månne inte vi ska få dagen att gå. 


Just nu: mentala förberedelser på aktivitet med barn som innefattar sax, lim och otroliga mängder papperssmulor.

1 kommentar:

  1. Ser ut som om lillasyster tagit en selfie på sista bilden, hihi! x)

    SvaraRadera