15 juni 2015

Bröllopsinlägg 1: inbjudan

Okej, nu förklarar jag bröllopsföljetången påbörjad! Först ut är det som var först ut, nämligen:


Jag visste redan från början att jag ville den själv, och efter att ha fixat både ett och annat på datorn 
till bröllopet önskar jag att jag kunde få jobba med det här varje dag. Det var så roligt!

Bröllopstemat var lite vintage, lite lantligt, lite cirkus och väldigt mycket vi. Färgerna var ju som ni redan innan visste rosa, mint och vitt. Lite guld smög sig in också i form av vissa utsmyckningar på festen. 

Efter att ha gjort säkert 52 olika inbjudningsutkast kom jag slutligen fram till den här varianten. Jag är inte känd för att ha lätt att bestämma mig och den här proceduren tog en stund. För att göra en svår sak ännu svårare är det min pappa som printat dem alla (han bor 500 km söderut ända ner i Esbo), postat en provversion som jag godkänt och sedan skickat resterande i olika varianter. Samma procedur när det gäller festprogrammen. Det var alltså en ganska tidskrävande process. Sen krånglade vi till det ännu mer (jag är inte så lätt att samarbeta med alltså) och gjorde inbjudan i storlek A5. Det betydde att det var ytterst svårt att hitta passande kuvert i fall man som jag är lite kräsen och inte vill ha vanliga vita kontorskuvert. Jag fick alltså vika egna! Hittade några rullar presentpapper i lokala bokhandeln som jag gillade och vek en mall, klippte och klistrade och blev till sist nöjd.



Skulle göra om det vilken dag som helst!

Inbjudan blev väldigt mycket jag. Inte som alla andra.
Vi var i alla fall jättenöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar