20 augusti 2014

Positive thoughts

                                           
                                                                          Bild: jotex


Hade planerat att för en gångs skull lägga telefonen och paddan åt sidan och veva igång laptopen för att fixa ny header och ett längre inlägg. Fantiserade om att de resterande familjemedlemmarna skulle antingen sova eller åtminstone låta mig vara ifred. En tekopp skulle jag ha, kanske en smörgås. Idol skulle vara på i bakgrunden och jag skulle tända höstens första ljus. 

I stället sitter jag här i soffan och mår illa. Dottern vaknade i ett hav av spyor i morse så nu har jag antingen blivit smittad eller så har jag världsrekord i inbillning. Laptopen får snällt vänta och i stället har jag en 12-veckorsbebis i famnen som vrålar mig i örat. Hade lyckats förtränga hur roligt det är med tandsprickning.

Men i alla fall: ser fram emot hösten här mellan kväljningarna. Det har hänt mycket i huset sedan sist, det ska ni nog få se. Nu just skulle det sitta fint med nya gardiner, de här från Jotex skulle passa bra hos oss. Ny säng är högst uppe på önskelistan. Det är inte roligt att vakna varje morgon och önska att man hade en sänglift för att slippa upp ur sängen när man är 25. 

Nåja, jag ska försöka tänka positivt nu i kväll i alla fall. Det är ju skönt och svalt, Idol på tv och...

                                    Jaha. Nu har jag famnen full av mjölkspyor också.
                                                             Tack och godnatt.

2 kommentarer:

  1. Ojoj..krya på er och hoppas att inte du också blir sjuk. Kul föresten att du återupptar bloggandet. :)

    SvaraRadera